• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Σχέδιο δράσης για βελτίωση προφορικού και γραπτού λόγου

Στόχοι:

    Βελτίωση κατανόησης και έκφρασης προφορικού λόγου
    καλλιέργεια φιλαναγνωσίας
    Βελτίωση κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου
    Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο θέμα

Δραστηριότητες:

    Εφαρμογή συγκεκριμένων δραστηριοτήτων που προάγουν την καλή ακρόαση
    Δραστηριότητες που προάγουν την παρατήρηση, περιγραφή και συμμετοχή στο διάλογο
    ανάπτυξη ικανοτήτων για ακρόαση και κατανόηση παραμυθιών, τραγουδιών, ποιημάτων
    Δραστηριότητες για εμπλουτισμό του λειτουρικού λεξιλογίου
    συστηματική ενθάρρυνση των παιδιών για ορθή έκφραση και συντακτικά και σημασιολογικά δομημένες προτάσεις
    ευκαιρίες για προφορική επικοινωνία τπυ μαθητή και περιορισμός του λόγου του εκπαιδευτικού
    Έκφραη συναισθημάτων και προσωπικών εμπειριών
    Έμφαση στη δημιουργική και λειτουργική έκφραση μέσα από ποικίλες μορφές διδασκαλίας
    Διεξαγωγή δημιουργικών αντιπαραθέσεων
    Ενεργός συμμετοχή των παιδιών σε εκδηλώσεις
    Πεντάλεπτες ανακοινώσεις στην τάξη ενός θέματος
    Εφαρμογή της σταδιακής δόμησης μιας ιστορίας ή του κειμένου
    Αφιέρωση χρονου για ανάγνωση ή ακρόαση βιβλίου
    Αξιοποίηση της καρέκλας του Παραμυθά
    Διάβασμα βιβλίων στο βοτανόκπο με ζεστή σοκολάτα
    Λειτουργία κινητής βιβλιοθήκης
    Δηιουργία βιβλιοθήκης με βιβλία που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι
    Διαλογικές Λογοτεχνικές Συναντήσεις
    Υποβολή ερωτήσεων που να καλύπτουν τα τρία επίπεδα κατανόησης
    Παιχνιδιώδεις δραστηριότητες που περιλαμβάνουν ακολουθία γραπτών οδηγιών
    Εξάσκηση στην κατανόηση γραπτών οδηγιών
    Χρήση ποικιλίας κειμενικών ειδών και ενττοπισμός των δομικών τους στοιχείων
    Χρήση αυθεντικών κειμένων
    Καθιέρωση τεχνικών εμπλουτισμού του λεξιλογίου των μαθητών
    Ανάπτυξη θέματος ακολουθώντας τη σωστή δομή
    Εφαρμογή ποικίλων τεχνικών ανάπτυξης και παραγωγής ιδεών στο προσυγγραφικό στάδιο
    Έκμάθηση και τήρηση συγκεκριμένων συμβάσεων του γραπτού λόγου
    Εμπλουτισμός γραπτού λόγου με εκφραστικά μέσα
    οργάνωση παραγράφων στον άξονα χρονικής και χωρικής συσχέτισης
    Παρουσίαση από συνεργάτη ΠΙ εργαλείων για καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου
    Παρουσίαση από εκπ., σε συνεδρίες Προσωπικού δραστηριότητες που εφαρμόζουν για ανταλλαγή
    Δειγματικά μαθήματα/Συνδιδασκαλίες
    Παρακολούθηση διαλογικών Συναντήσεων και εργασία σε διαδραστικές ομάδες σε τάξεις από συναδέλφους
    Διαλογική Παιδαγωγική κατάρτιση εκπ., σε συνεδρία προσωπικού με θέμα τις Λογοτεχνικές Συναντήσεις και τις Διαδραστικές Ομάδες


Αξιολόγηση:

Αρχική, Ενδιάμεση, Τελική και συντρέχουσα σε συνεδρίες Προσωπικού

Ανταπόκριση παιδιών σε διάφορες δραστηριότητες- σχόλια εκπαιδευτικών