• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

ΟΡΑΜΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΧΡΙΣΤΑΚΕΙΟ Α΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΤΑΜΟΥ ΓΕΡΜΑΣΟΓΕΙΑΣ
ΛΑΡΙΣΗΣ 4, 4047, ΠΟΤ.  ΓΕΡΜΑΣΟΓΕΙΑΣ
ΤΗΛ. 25323622, ΦΑΞ:  25 311925
E mail:dim-potamos-germasogeias1-lem@schools.ac.cy


ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Μαθητές, γονείς και δάσκαλοι έγραψαν στο δέντρο, στην πινακίδα του σχολείου, το όνειρό τους για το σχολείο. ομαδοποιήθηκαν και :

Ονειρευόμαστε το σχολείο μας ως μιαθησιακή Κοινότητα:

Προσβλέπουμε σε ένα σχολείο όπου η μάθηση είναι συνυφασμένη με το παιχνίδι και τη χαρά.Καθένας φέρνει μαζί του γνώσεις και βιώματα και χαρίζει τη σοφία του στον άλλον.

Οραματιζόμαστε ένα σχολείο όπου όλοι αποδέχονται ο ένας τον άλλον,αλληλοεπιδρούν και νιώθουν ασφαλείς και χαρούμενοι.

Προοδεύουμε
Δίνοντας τα χέρια στους γονείς και
τους δασκάλους μας.
Χέρια που χαρίζουν και παίρνουν
Σοφία, χαρά, αγάπη.


Σε συνεδρία προσωπικού αποφασίστηκε να γραφτεί το όραμα σε λέξεις- κλειδιά για να το κατανοήσουν καλύτερα τα παιδιά:
Στο σχολείο μας
Δίνουμε και Παίρνουμε
Συνεργαζόμαστε
Δημιουργούμε
Προοδεύουμε
Χαιρόμαστε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΟΡΑΜΑΤΟΣ
• Εφαρμογή σύγχρονων μεθοδολογικών προσεγγίσεων
• Έμφαση στην εκμάθηση των  πυρηνικών γνώσεων σε κάθε μάθημα του Ωρολογίου Προγράμματος
• Έμφαση στην εφαρμογή Δεικτών Επάρκειας και Επιτυχίας
• Χρήση Τ.Π.Ε
• Διαφοροποίηση εργασίας
• Αρχική-Συντρέχουσα- Τελική Αξιολόγηση – Διαμορφωτική Αξιολόγηση ως μέσο διδασκαλίας
• Φάκελος Αξιολόγησης παιδιών
• Έμφαση στην ένταξη των Ν.Α.Π
• Έμφαση στα μαθησιακά αποτελέσματα, στην αξιολόγηση της προόδου και στην επαναδράση
• Αξιοποίηση συναδέλφων με ειδικές γνώσεις , προσόντα και ενδιαφέροντα                                                                  

•Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς                                                                                                                                      • Κυρώσεις από τις παραβάσεις του Κώδικα                                                                                                          •Πρόγραμμα παιχνιδιών – Επίβλεψη από το Κ.Μ.Σ – Κανόνες
• Τήρηση αρχείων υπευθυνοτήτων στις τάξεις
• Διαμόρφωση εξωτερικού περιβάλλοντος και κήπου, έτσι ώστε να προωθείται η χαρά της μάθησης,  της δημιουργίας και της ηρεμίας


• Σχέδια Δράσης με βάση τις ανάγκες της σχολικής μονάδας:

-Βελτίωση κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου

-Ενεργότερη εμπλοκή των γονιών στο έργο του σχολείου

•Σχέδια Δράσης με βάση τους  στόχους του Υ.Π.ΠΑΝ

-Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ

-Περιβαλλοντική Πολιτική του σχολείου-Απορρίμματα, Φτώχεια

-Ομαλή μετάβαση παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
• Για την καλύτερη προώθηση των στόχων του σχολείου καταβλήθηκε προσπάθεια όπως όλοι οι δάσκαλοι να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά σεμινάρια / συνέδρια, ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους και την τάξη στην οποία διδάσκουν.
• Μετά από κάθε συνέδριο ο δάσκαλος ενημέρωνε, σε συνεδρία προσωπικού,  τους υπόλοιπους.
• Δημιουργήθηκε στην αίθουσα δασκάλων Τράπεζα Υλικού με πληροφορίες και υλικό για τη διδασκαλία διαφόρων θεμάτων από το ΝΑΠ και των στόχων υπό έμφαση.
• Επιμορφωτικές δράσεις για εκπαιδευτικούς σε θέματα ειδικής αγωγής στη γενική τάξη
• Η διαχείριση τάξης και σχολείου προτεραιότητα αποτελεσματικής διδασκαλίας
• Σεμινάριο για Α΄ Βοήθειες
• Ενημέρωση για την έρευνα για κατανόηση κειμένου PIRLS2021
• Παρακολούθηση  Δειγματικού μαθήματος στα Ελληνικά Α΄
• Παρακολούθηση  Δειγματικού μαθήματος στα Αγγλικά
• Συνέδριο για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το δημοτικό στο γυμνάσιο
• Συνέδριο για την ομαλή μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό
• Συνέδριο από Δήμο Γερμασόγειας με θέμα: Καλές πρακτικές για αντιμετώπιση του προβλήματος της πλαστικής ρύπανσης σε τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου
• Συνέδριο Διευθυντών
• Συμμετοχή δασκάλας των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία στο Δίκτυο σχολείων με μεγάλο ποσοστό παιδιών με μεταναστευτική διδασκαλία

Προωθώντας την επιμόρφωση εντός της σχολικής Μονάδας έγιναν τα πιο κάτω σεμινάρια / επιμορφώσεις:
• Συνεχής καθοδήγηση και ανατροφοδότηση από την επιθεωρήτρια του σχολείου
• Ενδοσχολική επιμόρφωση, στο πλαίσιο του διήμερου του εκπαιδευτικού, όπου οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν πρακτικές εφαρμογές από τα σεμινάρια που παρακολούθησαν  στην Κεντρική Επιμόρφωση
• Βιωματικό εργαστήρι « H χρήση της Τεχνολογίας στη διδασκαλία ελληνικών ως δεύτερη γλώσσα- Αξιοποίηση του λογισμικού Kahoot» από τη δασκάλα για τα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία
•  Ενημέρωση από τη σύμβουλο Π.Ι για το σχεδιασμό και εφαρμογή της πολιτικής για την ΠΕΕΑΑ του σχολείου. Προγραμματίζεται δειγματικό μάθημα στις 2 Στ΄ τάξεις στην περιβαλλοντική εκπαίδευση από λειτουργό του ΠΙ
• Παιδαγωγική Συνεδρία Προσωπικού, με την παρουσία της επιθεωρήτριας με θέμα «Διαλογικές Λογοτεχνικές Συναντήσεις»
• Παρουσίαση από τη Διευθύντρια του Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Μαθητή, συζήτηση και καθορισμός της Πολιτικής του σχολείου για την εφαρμογή του
• Εργαστήρι Δημιουργικής γραφής από Συγγραφέα
• Παρουσίαση από Δέσπω Κυπριανού: «Διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως 2η γλώσσας  σε παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία: Προσεγγίσεις στη διδασκαλία λεξιλογίου, κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου και γραμματικής»
• Εισήγηση από συνεργάτη ΠΙ με θέμα: «Καλλιέργεια θετικού κλίματος στην τάξη και στο σχολείο»
• Παρουσίαση από λειτουργό του Δήμου Γερμασόγειας για τη διαχείριση απορριμμάτων στο Δήμο Γερμασόγειας (προσεχώς)
• Δύο δειγματικά μαθήματα, από εκπαιδευτικό, στις Διαλογικές Λογοτεχνικές Συναντήσεις, που παρακολούθησαν συνάδελφοι
• Δειγματικό μάθημα στις διαδραστικές  ομάδες,από  εκπαιδευτικό, που παρακολούθησαν συνάδελφοι
• Παρακολούθηση μαθημάτων στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία από συναδέλφους του σχολείου και άλλων σχολικών μονάδων

 

 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:
Η παρακολούθηση της προόδου και η αξιολόγηση της υλοποίησης του οράματος του σχολείου θα είναι συνεχής, διαμορφωτική και τελική. Το όραμα θα υπηρετείται μέσω των όλων των Σχεδίων Δράσης του σχολείου. Η πορεία υλοποίησης θα παρακολουθείται συστηματικά και θα ανταλλάσσονται ιδέες για συνεχή βελτίωση. Δύο φορές κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα γίνει σε συλλογικό επίπεδο αποτίμηση του βαθμού υλοποίησης σε όλους τους τομείς.