• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Δεν Ξεχνώ

Σχέδιο Δράσης για τον στόχο «ΓΝΩΡΙΖΩ, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΔΙΕΚΔΙΚΩ»

Σχολική χρονιά : 2020-21

ΣΚΟΠΟΣ:

Τα παιδιά να γνωρίσουν μέσα από διαθεματική προσέγγιση, κατά η διάρκεια της χρονιάς, τη σκλαβωμένη γη μας, να διατηρήσουν ζωντανή τη μνήμη των κατεχομένων εδαφών μας και να ενισχυθεί η πίστη και η ελπίδα για επιστροφή.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές να είναι ικανοί:

Να αναφέρουν κατεχόμενες πόλεις και χωριά κα να τα εντοπίζουν στο χάρτη μαζί με άλλα ιστορικά μνημεία.

Να συλλέξουν πληροφορίες για τα σκλαβωμένα μέρη μας από διάφορες πηγές.

Να μελετήσουν τους κατεχόμενους αρχαιολογκούς χώρους, τις εκκλησίες, τα κάστρα…

Να αναφέρουν τα γεγονότα της τούρκικης εισβολής , καθώς και όσα προηγήθηκαν και μας οδήγησαν μέχρι εκεί.

Να απαριθμούν τις συνέπειες της τουρκικής εισβολής

Να ετοιμάσουν εργασίες-project για θέματα σχετικά με την τούρκικη εισβολή και τα κατεχόμενα εδάφη μας (παραδόσεις, θρύλοι, μύθοι, ήθη και έθιμα).

Να γνωρίσουν βασικό λεξιλόγιο / έννοιες που σχετίζονται με το θέμα:

Εισβολή, πρόσφυγες, αγνοούμενοι, εγκλωβισμένοι, κατεχόμενο χωριό, πράσινη γραμμή, πόλεμος, Ηνωμένα Έθνη, πραξικόπημα, ελευθερία, σεβασμός, ειρήνη, ανθρώπινα δικαιώματα .

Να σέβονται την εθνική και θρησκευτική ταυτότητα των άλλων.

 

ΜΕΣΑ:

Κείμενα και ποιήματα από τα βιβλία «Δεν ξεχνώ και Αγωνίζομαι» και «Κυπριακό Ανθολόγιο»

Ιστοσελίδες σχετικές με το θέμα

Χάρτης της Κύπρου

Εικόνες- Φωτογραφίες

Αντικατοχικά τραγούδια

Ζωντανές μαρτυρίες προσώπων

Παραμύθια-λογοτεχνικά βιβλία

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Δεκαπενθήμερο: «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ,Διεκδικώ»

11 .11.19 -22.11.19

Προτεινόμενες Δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του Δεκαπενθημέρου και για όλη τη χρονιά

Δίνεται χάρτης και εντοπίζουν τις κατεχόμενες πόλεις και χωριά. Εξηγούν, χρησιμοποιώντας τα σημεία του ορίζοντα, πού βρίσκεται ο κάθε τόπος

 

Η εισβολή μέσα από τα μάτια των γονιών και των παππούδων μας: παίρνουμε συνεντεύξεις και μελετούμε πηγές

 

Προβολές ταινιών σχετικές με την ιστορία της Κύπρου και ειδικότερα τα γεγονότα του 1974 και τις συνέπειες της τουρκικής εισβολής

 

Έκθεση φωτογραφίας και εικόνων από τα σκλαβωμένα μέρη μας

 

Διαγωνισμός συγγραφής έκθεσης ιδεών, ποίησης, ακροστιχίδων, κρυπτολέξων, ζωγραφικής-αφίσας με θέμα α σκλαβωμένα μέρη μας ή γενικότερα το πρόβλημα της Κύπρου

 

Κατασκευή μακέτας του Πενταδαχτύλου

 

Κατασκευή παντογνώστη με θέματα σχετικά με τα κατεχόμενα μέρη μας

 

Ετοιμασία project για τα κατεχόμενα

 

Σύγκριση των προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες το 1974 με τους πολιτικούς πρόσφυγες σήμερα

 

Να κάνουν μια λίστα με τις συνέπειες που είχε η εισβολή στον τόπο και στη ζωή των ανθρώπων

 

Να γράψουν συνθήματα / πανό και να αναρτηθούν στο σχολείο για την καταδίκη του ψευδοκράτους

 

Αξιοποίηση σχολικών εγχειριδίων

 

Διδασκαλία σχετικών τραγουδιών

 

Γνωριμία με Κύπριους Εικαστικούς: Κάσιαλο, τον χαράκτη Χαμπή