• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό

Σχέδιο Δράσης για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Α΄ Δημόσιο Νηπιαγωγείο και Α΄ Δημοτικό σχολείο Ποταμού Γερμασόγειας

Σχολική Χρονιά 2020-2021

 

Γενικός στόχος

Η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο

 

Ειδικοί στόχοι

Τομέας προσωπικής και κοινωνικής συνειδητοποίησης

Ανάπτυξη ανεξαρτησίας, αυτοπεποίθησης, στάσης μάθησης και ετοιμότητας σε νέες εμπειρίες

Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, δημιουργία θετικών σχέσεων με ενήλικες και παιδιά, συνεργασία, επικοινωνία και εμπλοκή σε συνεργατικές διαδικασίες μάθησης

Ανάπτυξη κοινωνικής ταυτότητας (φιλία, ενσυναίσθηση, μοίρασμα, εφαρμογή δημοκρατικών διαδικασιών)

Σεβασμός προς τους κανόνες. Όρια και επιπτώσεις συμπεριφοράς

 

Τομέας συναισθηματικής ενδυνάμωσης

Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, συνεργασίας, κοινωνικοποίησης

και συναισθημάτων ασφάλειας, και εξοικείωσης στο χώρο του δημοτικού  

σχολείου 

 

Τομέας νοητικής ενδυνάμωσης

Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Ανάπτυξη κριτικής, δημιουργικής σκέψης

Ανάπτυξη μεταγνώσης

 

Δράσεις και διαδικασίες μεταξύ των εκπαιδευτικών

Οργάνωση προγράμματος μετάβασης

Συνάντηση δασκάλων – νηπιαγωγών για ανταλλαγή προβληματισμών και στρατηγικών για αξιοποίηση με στόχο την οργάνωση σχετικού σχεδίου δράσης

Συνάντηση δασκάλων – νηπιαγωγών για ενημέρωση όσον αφορά την ετοιμότητα των παιδιών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη. Αξιοποίηση του δελτίου προόδου (Μάιος)

 

Δράσεις και διαδικασίες που αφορούν στα παιδιά

Συμμετοχή των παιδιών του νηπιαγωγείου σε κοινούς εορτασμούς στο δημοτικό σχολείο (καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς)

Η δασκάλα Τέχνης με τα παιδιά τάξης παρουσιάζουν στα παιδιά του Νηπιαγωγείου κατασκευές με άχρηστα υλικά. (Νοέμβριος)

Συμμετοχή των παιδιών του νηπιαγωγείου στην Έκθεση βιβλίου που διοργανώνεται στο δημοτικό σχολείο (Φεβρουάριος)

Παρουσίαση παιδιών του νηπιαγωγείου στα παιδιά της 1ης τάξης, των παραμυθιών που τα ίδια δημιούργησαν κατά τη θεματική ενότητα «Αγαπώ τα βιβλία» (Μάρτιος)

Παρουσίαση παιδιών του νηπιαγωγείου στα παιδιά της 1ης τάξης, του περιεχομένου του πρότζεκτ με το οποίο ασχολήθηκαν και θέμα «Υγιεινή διατροφή». (Μάρτιος)

Τα παιδιά συνεργάζονται σε ομάδες και κατασκευάζουν αφίσες, πανό σχετικά με τη φιλία ή άλλο θέμα (Απρίλιος)

Ετοιμασία ταξιδιωτικής βαλίτσας με βιβλία Α΄ τάξης και αποστολής της στο νηπιαγωγείο (Απρίλιος-Μάιος)

«Το φιλαράκι μου»: Επίσκεψη παιδιών του νηπιαγωγείου στην αυλή του Δημοτικού: Το κάθε παιδί της 1ης τάξης υιοθετεί ένα παιδί του νηπιαγωγείου, το ξεναγεί στο χώρο και απασχολούνται μαζί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. (Η ίδια δραστηριότητα πραγματοποιείται και στον παιχνιδότοπο του νηπιαγωγείου) (Απρίλιος-Μάιος)

Ενεργή συμμετοχή παιδιών νηπιαγωγείου σε διδασκαλία παραμυθιού (Μάιος )

Συνδιδασκαλία στο μάθημα της Γυμναστικής (Μάιος)

Ξενάγηση των παιδιών της προδημοτικής στο χώρο του δημοτικού σχολείου (Μάιος) – Συνάντηση με διευθύντρια

Γνωριμία παιδιών του νηπιαγωγείου με τις δασκάλες, τα παιδιά και το χώρο της αίθουσας διδασκαλίας. (Μάιος)

Προγραμματισμός θεματικής ενότητας «Το δημοτικό σχολείο» με κύρια σημεία αναφοράς τα ακόλουθα:

Πριν την επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο

* «Παίρνω συνέντευξη…»: Ετοιμασία ερωτήσεων προς τις δασκάλες και τα παιδιά της 1ης τάξης του Δημοτικού σχολείου.

Μετά την επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο

*Τι μου άρεσε/δε μου άρεσε στο Δημοτικό σχολείο

 

Δράσεις και διαδικασίες που αφορούν στην οικογένεια

Ενημέρωση γονέων από νηπιαγωγούς, για την οργάνωση προγράμματος ομαλής μετάβασης στο δημοτικό

Ενημέρωση γονέων από νηπιαγωγούς, για τη γενικότερη πρόοδο των παιδιών τους, αξιοποιώντας το δελτίο προόδου και το φάκελο επιτευγμάτων (πορτφόλιο)

Ομιλία-διάλεξη από διευθύνουσα νηπιαγωγείου προς τους γονείς  με θέμα την ανάπτυξη προαναγνωστικών, προγραφικών, προμαθηματικών δεξιοτήτων, με στόχο την κατάλληλη προετοιμασία των παιδιών με την  έναρξη της φοίτησης στην 1η τάξη.

Ομιλία από τη ψυχολόγο της σχολικής μονάδας προς τους γονείς  με θέμα τη ψυχολογική ετοιμασία τόσο των παιδιών όσο και των ιδίων, με στόχο την καλύτερη προσαρμογή των παιδιών με την έναρξη της φοίτησης στην 1η τάξη

Αποστολή προς γονείς σχετικών εκπαιδευτικών άρθρων

 

 

Αξιολόγηση

 

Σχόλια παιδιών, γονέων, δασκάλων και νηπιαγωγών σε κάθε δράση

Ζωγραφιές παιδιών.